План-конспект №9:Розділ ІІІ. Тактична підготовка Тема 1.Основи загальновійськового бою Заняття 1. Поняття про бій



Розділ ІІІ. Тактична підготовка
Тема 1.Основи загальновійськового бою
Заняття 1. Поняття про бій

Навчально-виховна мета:
-  ознайомити з характеристикою сучасного загальновійськового бою
-  вивчити тактичні знаки та позначення ведення бойових дій
-  узагальнити знання з принципів міжнародного гуманітарного права
-  тренувати виконання елементів стройової підготовки розмикання зводу праворуч
-  виховувати дисциплінованість, координацію та впевненість у своїх діях, прийняття чіткого правильного рішення в будь яких ситуаціях
Навчальні питання:
1.                      Поняття про бій, принципи загальновійськового бою.
2.                      Основні види бою.
3.                      Тактичні знаки та позначення ведення бойових дій.
Форма проведення: теоретичне
Метод проведення: розповідь, бесіда.
Місце проведення: місце для вивчення стройових прийомів (вступна частина, тренування), клас «Захисту Вітчизни».
Час: 45 хвилин
Керівництво та навчальна література:
«Бахтін А.М, Василенко С.М. Підручник «Захист Вітчизни» 10 клас. – К.: Ліра – К, 2010 – 400 с.
Бахтін А.М., Василенко С.М Підручник «Захист Вітчизни» 10-11 клас. – Миколаїв.: Атол – ІЛ, 2008 – 514 с.
Конотопенко Я.І., Томчук М.І «Організація та методика допризовної підготовки» Навчально-методичний посібник для викладачів допризовної підготовки та студентів. - К.: «Вежа», 1996. - 416 с.
«Програма Захист Вітчизни».
Матеріально-технічне забезпечення:
Наочні засоби: макет місцевості, плакати, малюнки, тактичні знаки
Технічні засоби: діафільм «Основи бойових дій»

Хід заняття:
І. Вступна частина (до 7 хвилин).
а) Шикування особового складу (двошеренговий стрій).
б) Привітання та доповідь викладачу
в) Перевірка готовності до заняття.
г)Тренування особового складу: Розмикання взводу праворуч

ІІ. Основна частина (30-35 хвилин).
Організація заняття
а) Опитування особового складу. (узагальнення знань отриманих на минулому занятті)
·      Озброєння солдата в бою
·      Бойова техніка, яка використовується в сучасному загальновійськовому бою
·      Завдання тактичної підготовки.
б) Оголошення теми та навчально-виховної мети заняття.
Вивчення теоретичного матеріалу
Мотивація до розгляду першого навчального питання
1.      Поняття про бій, принципи загальновійськового бою.
Бій - це основна форма тактичних дій військ, організованих та узгоджених за метою, місцем, часом, удари, вогонь і маневр з’єднань, частин та підрозділів з метою знищення противника, відбиття його ударів чи виконання інших завдань в обмеженому районі протягом короткого часу. Сучасний загальновійськовий бій ведеться об’єднаними зусиллями усіх військ, які беруть у ньому участь із застосуванням танків, бойових машин піхоти, бронетранспортерів, артилерії, засобів протиповітряної оборони,  літаків, вертольотів та іншого озброєння і техніки.
Основними принципами ведення сучасного загальновійськового бою є: постійна бойова готовність підрозділів, рішучість, активність та безперервність ведення бою; узгоджене застосування підрозділів родів військ і спеціальних військ та підтримання безперервної взаємодії між ними; раптовість дій та застосування військової хитрості (обманна  супротивника); рішуче зосередження зусиль на головному напрямі і у рішучий момент. Маневр підрозділами, ударами і вогнем; сучасне відновлення боєздатності підрозділів, всебічне забезпечення бою, повне напруження моральних і фізичних сил, використання морально-психологічного фактора в інтересах виконання бойового завдання; тверде і безперервне управління підрозділами

Мотивація до розгляду першого навчального питання
2.      Основні види бою.
Основними видами загальновійськового бою є оборона і наступ. Оборона здійснюється навмисно чи вимушено з головною метою-відбити наступ противника, завдати йому втрат і створити умови для переходу своїх військ у наступ. Сутність оборони полягає в ураженні противника усіма засобами при його висуванні, під час його атаки та у ході бою за утримання займаних районів. Рішуче значення в обороні має витримка, стійкість та високий морально-психологічний стан особового складу. Перехід до оборони може здійснюватися в умовах безпосереднього зіткнення з противником або у відсутності зіткнення з ним. Механізоване відділення обороняє позицію, на якій обладнується окоп на відділення та окоп для бронетранспортеру (бойової машини піхоти).
Наступ проводиться з метою повного розгрому противника і оволодіння важливими районами (рубежами) місцевості. Сутність наступу полягає в ураженні противника усіма засобами, рішучій атаці, стрімкому просуванні підрозділів в глибину його бойового порядку, знищенні та полоненні живої сили, захопленні озброєння, техніки та намічених районів (рубежів) місцевості. Перехід у наступ на противника, що обороняється, може здійснюватися з ходу або із положення безпосереднього зіткнення з противником. Під час наступу механізоване відділення отримує бойову задачу, в якій визначається об’єкт атаки та напрямок продовження наступу.

Мотивація до розгляду першого навчального питання
3.      Тактичні знаки та позначення ведення бойових дій.
На робочій карті командира і на бойових графічних документах положення, задачі і дії своїх підрозділів і підрозділів противника позначається умовними знаками. При цьому положення, задачі, і дії своїх механізованих, танкових повітряно-десантних і авіаційних підрозділів та їх тили позначаються червоним кольором, ракетних, артилерійських, зенітних, інженерних, хімічних підрозділів, підрозділів зв’язку та їх тили - позначаються чорним кольором. Війська противника позначаються, синім кольором.

Перевірка ступеню засвоєння нового матеріалу учнями.

ІІІ. Заключна частина (до 3 хвилин).
а) нагадати тему, навчально-виховну мету та ступінь її досягнення;
б) зробити загальну оцінку класу;
в) відмітити кращих учнів на занятті;
г) дати домашнє завдання:
вивчити тактичні знаки - основні умовні позначення загальновійськового бою;
прочитати сторінки 86-90 підручника Захист Вітчизни 10 клас;
записати основні види та характер ЗВБ

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тести з цивільного захисту

Педагогічний досвід роботи

ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ТАКТИКО-ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОСНОВНИХ ВИДІВ ВОГНЕПАЛЬНОЇ ЗБРОЇ