План-конспект №13:Розділ ІV. Вогнева підготовка Тема 1. Основи стрільби із стрілецької зброї Заняття 2. Зовнішня балістика стрільби



Розділ ІV. Вогнева підготовка

Тема 1. Основи стрільби із стрілецької зброї
Заняття 2. Зовнішня балістика стрільби

Навчально-виховна мета:
-  ознайомити з утворенням траєкторії при вильоті кулі з каналу ствола
-  вивчити поняття зовнішня балістика, прямий, уражувальний та мертвий постріл
-  узагальнити знання про внутрішню балістику стрільби
-       тренувати способи перенесення автомата, елементів зброї в бою різними способами»
-  виховати дисциплінованість, повагу до стрілецької зброї , бажання удосконалити свої військові навички
Навчальні питання:
1.                      Траєкторія польоту кулі та її елементи.
2.                      Прямий постріл та його значення.
3.                      Прикритий, уражувальний та мертвий простір.
Форма проведення заняття: теоретичне
Метод проведення: розповідь, бесіда.
Місце проведення: місце для вивчення стройових прийомів (вступна частина, тренування), клас «Захисту Вітчизни».
Час: 45 хвилин
Керівництво та навчальна література:
«Бахтін А.М, Василенко С.М. Підручник «Захист Вітчизни» 10 клас. – К.: Ліра – К, 2010 – 400 с.
Бахтін А.М., Василенко С.М Підручник «Захист Вітчизни» 10-11 клас. – Миколаїв.: Атол – ІЛ, 2008 – 514 с.
Горчаков Л..О. Підручник «Вогнева підготовка»
Конотопенко Я.І., Томчук М.І «Організація та методика допризовної підготовки» Навчально-методичний посібник для викладачів допризовної підготовки та студентів. - К.: «Вежа», 1996. - 416 с.
«Програма Захист Вітчизни».
Матеріально-технічне забезпечення:
Наочні засоби:плакат «Утворення сили опору повітря», малюнок «Дія сили повітря на кулю, що летить», плакат «Форма траєкторії», плакат «Прямий постріл», плакат «Прикритий, мертвий та вражаючий постріл».
Технічні засоби: підставка для стенду, екран

Хід заняття:
І. Вступна частина (до 7 хвилин).
а) Шикування особового складу (двошеренговий стрій).
б) Привітання та доповідь викладачу
в) Перевірка готовності до заняття.
г)Тренування особового складу: Перенесення автомата, елементів зброї в бою різними способами»

ІІ. Основна частина (30-35 хвилин).
Організація заняття
а) Опитування особового складу. (узагальнення знань отриманих на минулому занятті)
·      Періоди пострілу
·      Вплив початкової швидкості кулі на бойові властивості зброї
·      Вплив віддачі зброї на результат стрільби

б) Оголошення теми та навчально-виховної мети заняття.
Вивчення теоретичного матеріалу

Мотивація до розгляду першого навчального питання
1.      Траєкторія польоту кулі та її елементи.
Траєкторією називається крива лінія, яку описує центр ваги кулі при польоті у повітрі.
Сила опору повітря викликається трьома основними причинами: тертям повітря, виникненням завіхрення й виникненням балістичної хвилі. Частинки повітря, що торкаються кулі, яка рухається, створюють тертя й зменшують швидкість польоту кулі.
Куля при польоті стикається з частинками повітря і примушує їх коливатись. Внаслідок цього перед кулею підвищується щільність повітря і створюються звукові хвилі. Ось чому політ кулі супроводжується характерним звуком. Величина сили опору повітря залежить від швидкості польоту, форми й калібру кулі. Під дією початкових поштовхів в момент вильоту кулі з каналу ствола між віссю кулі й дотичною до траєкторії утворюється кут, і сила опору повітря діє не вздовж осі кулі, а під кутом до неї, намагаючись не тільки уповільнити рух кулі, але й перекинути її. Для того, щоб куля не перекидалась, їй надають за допомогою нарізів в каналі ствола обертальний рух. Відхилення кулі від площини стрільби у бік її обертання називається деривацією. Причинами деривації є: обертальний рух кулі, опір повітря і зниження під дією сили тяжіння дотичної до траєкторії. При відсутності хоча б однієї з цих причин деривації не буде. Форма траєкторії залежить від кута піднесення. Кут піднесення, при якому повна горизонтальна дальність польоту кулі стає найбільшою, називається кутом найбільшої дальності. Величина його для куль різних видів зброї складає близько 35°. Траєкторії, які утворюються при кутах піднесення менших, чим кут найбільшої дальності, називаються настильними. Траєкторії, які утворюються при кутах піднесення більших, чим кут найбільшої дальності, називаються навісними.

Мотивація до розгляду другого навчального питання
2.      Прямий постріл та його значення.
Прямий постріл це постріл при якому траєкторія польоту кулі не піднімається над лінією прицілювання вище цілі на всьому своєму шляху.
В межах дальності прямого пострілу в напружені моменти бою стрільба може вестись без перестановки прицілу; у цьому випадку точка прицілювання вибирається за нижнім обрізом цілі.
Дальність прямого пострілу залежить від висоти цілі й настильної траєкторії.

Мотивація до розгляду третього навчального питання
3.      Прикритий, уражувальний та мертвий простір.
Простір за укриттям, що не пробивається кулею від його гребня до точки зустрічі, називається прикритим простором (Пп). Він буде тим більше, чим більша висота прикриття й чим наземніша траєкторія. Частина прикритого простору, на якому ціль не може бути уражена при даній траєкторії, називається мертвим (неуражуваним) простором (Мнп). Мертвий простір буде тим більшим, чим більше висота укриття, менше висота цілі й наземніше траєкторія.
Частина прикритого простору, на якому ціль може бути ураже­на, становить уражуваний простір.
Глибина уражуваного простору залежить:
   від висоти цілі вона буде тим більше, чим вище ціль;
   від наземності траєкторії вона буде тим більше, чим наземніша траєкторія;
   від кута нахилу місцевості — на передньому схилі вона зменшується, на зворотньому — збільшується;

Перевірка ступеню засвоєння нового матеріалу учнями.

ІІІ. Заключна частина (до 3 хвилин).
а) нагадати тему, навчально-виховну мету та ступінь її досягнення;
б) зробити загальну оцінку класу;
в) відмітити кращих учнів на занятті;
г) дати домашнє завдання:
вивчити поняття: траєкторія, деривація, прямий постріл.
прочитати сторінки 109-113 підручника «Захист Вітчизни 10 клас»
записати практичне значення прикритого та мертвого простору

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тести з цивільного захисту

Педагогічний досвід роботи

ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ТАКТИКО-ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОСНОВНИХ ВИДІВ ВОГНЕПАЛЬНОЇ ЗБРОЇ