З досвіду роботи



     Презентація педагогічного досвіду вчителя
     предмету «Захист Вітчизни»
      Гур’ївської ЗОШ І-ІІІ ст.
      Новоодеського району

      Лукашенко Юрій Анатолійович


 Методичне питання над яким працюю: 
        "Виховання у сучасної молоді якостей громадянина, патріота захисника Вітчизни."
     Як показали останні події в державі, виховання в молоді патріотизму, готовності захищати Батьківщину повинно бути одним із пріоритетів.
  Навчити хлопців ходити строєм і розбирати автомат, а дівчат — бинтувати рани і надавати першу допомогу — такі й інші завдання ставить
предмет «Захист Вітчизни», який викладають у старших класах.
    Свою педагогічну діяльність вчителем «Захист Вітчизни» розпочав в 2004 році.   Загальний стаж педагогічної роботи 14 років.   

Працюю над проблемою  
       "Виховання у сучасної молоді якостей громадянина, патріота захисника Вітчизни."
І. Підвищення фахового рівня
    Для того, щоб давати суттєві знання учням, намагаюсь постійно збагачувати свої знання, розширювати свій світогляд: черпаю нову корисну інформацію з фахових журналів, цікавлюсь досвідом досвідчених учителів, мене також приваблюють цікаві розробки уроків, методи і прийоми роботи вчителів. Нове та раціональне використовую на своїх уроках, практикую проведення уроків з використанням ІКТ.  
ІІ. Навчально-виховна робота з учнями
   Урок – основна форма навчання в школі, і обов’язковий  для всіх  учнів. Кожний урок становить єдиний процес, в якому виконання усіх завдань здійснюється у взаємному зв’язку. В той же час, загальні закономірності побудови уроку допомагають ефективніше підготуватися до нього.
    Під час своєї діяльності враховую загальні вимоги до проведення сучасного уроку, а саме:
1.     озброювати учнів свідомими, глибокими, міцними знаннями;
2.     формувати в учнів  міцні навички та вміння, що сприяють підготовці їх до життя;
3.     підвищити виховний ефект навчання на уроці, формувати в учнів у процесі навчання риси особистості;
4.     здійснювати всебічний розвиток учнів, розвивати їхні загальні та індивідуальні особливості;
5.     формувати в учнів самостійність, творчу активність, вміння творчо вирішувати завдання, які трапляються в житті;
6.     вироблення вміння самостійно вчитися, отримувати та поглиблювати чи поповнювати знання;
7.     формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, бажання вчитися, потребу в розширенні й отриманні знань, позитивне ставлення до навчання.
    Для проведення уроків захисту Вітчизни в школі використовую кабінет Захист Вітчизни, кабінет інформатики стрілецький тир, майданчик для стройової підготовки, стадіон.
    Уроки розпочинаю з шикування класу, рапорту чергового, привітання, ознайомлення із завданням на урок, виконання стройових вправ. Готуючись до проведення уроків, враховую особистісно-орієнтований підхід до навчання учнів. На уроках вирішую три основні напрями: оздоровчий, тренувальний, освітній. Тренувальний напрям служить для підвищення рівня рухової підготовленості. Освітній напрям дає змогу озброїти учнів знаннями.
    Теоретичні уроки  проводжу з використанням мультимедійних засобів (презентації, тестуючи програми, електронні посібники та тренажери, відеофільми).
    Прагну, щоб кожен урок був логічним продовженням попереднього і, водночас, підготовкою до наступного, змістовним, цікавим для учнів і таким, що спонукає їх до активної діяльності.
    Однією з головних умов успішного навчання є здатність тримати дисципліну на уроці, в іншому разі не спрацьовують ніякі методичні прийоми та хитрощі. Дисципліна більшою мірою залежить від рівня  насиченості уроку, від уміння вчителя перемикати фази уроку, від його здатності задавати мотивацію і стимулювати учнівські успіхи, від уміння тримати педагогічну дисципліну, від уміння використовувати на практиці активні методи навчання.
    У практиці роботи з предмету «Захист Вітчизни» застосовую різні методи навчання:
 - Словесні – пояснення, розповідь, розпорядження, команда, підрахунок;
 - Наочні – показ вправи вчителем, показ плакатів, схем, карток, презентацій;
 - Практичні – виконання вправ учнями.        
   Пояснення намагаюсь, щоб було лаконічним, конкретним, доступним і відповідати рівню розвитку учнів
   Бесіду проводжу у вигляді запитань-відповідей, з чого видно, як учні засвоїли матеріал.
   Команда розпорядження вчителя, що має конкретну форму і точний зміст.
    Команда часто супроводжується рахунком, що регулює темп і ритм вправ, як правило, використовую при проведенні практичних занять з вогневої, стройової, тактичної, фізичної підготовка та Цивільної оборони.
    До практичних методів навчання належать вправи. Багаторазове повторення допомагає швидше оволодіти технікою вправи і підвищує якість виконання.
    Під час проведення уроку намагаюсь поєднувати словесні методи навчання, наочного сприймання та практичні методи виконання вправ. Правильне поєднання цих методів сприяє формуванню в учнів повнішого уявлення про рухову дію.
    Намагаюсь привчати дітей до військової термінології, збагачувати їхній словниковий запас.
    Залежно від того, які завдання ставляться на уроці, урок відноситься до певного типу. Проводжу:
  • Вступні уроки;
  • Уроки вивчення нового матеріалу;
  • Уроки повторення;
  • Уроки змішаного типу;
  • Контрольні Уроки;
  • Підсумкові уроки.
   На уроках використовую такі елементи новітніх педагогічних технологій:
Фронтальний метод  полягає в тому, що всі учні класу одержують одне завдання і вони виконують його одночасно під наглядом вчителя. Такий метод використовую при виконанні нормативів з Цивільної оборони, стройової підготовки.
Позмінний метод полягає в тому, що учнів поділяють на зміни, які по черзі виконують вправи. Наприклад, такий метод використовую при виконанні нормативів стрільби з пневматичної гвинтівки.
   При груповому методі учнів об’єдную в групи за рівнем фізичної підготовленості. Роботою кожного відділення керує командир, він же забезпечує допомогу та керування групою. Після виконання першого завдання відділення, по команді вчителя змінюють місце занять. Інколи використовують декілька варіантів групового методу організації учнів. Такий метод використовую при проведенні занять з тактичної підготовки на польових зборах.
    При одному варіанті кожне відділення проходить на протязі уроку всі етапи занять. При другому – виконує одне-два завдання, а на наступних уроках – інші. Груповий метод дозволяє дати всім учням різноманітні завдання, але й потребує підготовки активу учнів, здатного керувати відділенням, страхувати і допомагати при розучуванні вправ. Груповий метод частіше використовую при удосконаленні рухових дій і навиків.
   Індивідуальний метод і метод змагання тісно переплетені один з одним.
В своїй роботі проводжу нестандартні уроки, наприклад: урок-змагання, урок-вікторина із застосуванням теоретичних і практичних знань, уроки-конкурси. У ході навчання реалізую міжпредметні зв’язки з предметами природничого, гуманітарного напрямів, основами здоров'я, завдяки цьому уроки для учнів стають цікавішими і захоплюючими, веселими і пізнавальними.
    Величезна робота проводиться з військово-патріотичного виховання. Працюють гуртки: Захисник Батьківщини», «Сокіл. Джура» де юнаки та дівчата поглиблюють свої знання та вміння з військової справи.
  Об’єктивним аналізом роботи свідчать результати змагань з військово-прикладних видів спорту.
2012р. ІІІ місце в районних змаганнях зі стрільба з малокаліберної гвинтівки.
2012р. І місце в районних змаганнях з військово-прикладного п’ятиборства.
2013р. ІІ місце в районному етапі всеукраїнської Гри «Зірниця»
    У своїй роботі спираюсь на багаторічні традиції школи з військово-патріотичного виховання учнів.
    На уроках намагаюсь прищепити учням любов до військової справи.
Як результат - з кожним роком випускники школи стають курсантами військової кафедри, обирають професію захисника Вітчизни.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тести з цивільного захисту

Педагогічний досвід роботи

ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ТАКТИКО-ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОСНОВНИХ ВИДІВ ВОГНЕПАЛЬНОЇ ЗБРОЇ