Конспект уроку. Тема 2. Стройові прийоми і рух без зброї та із зброєю Заняття 1. Стройове положення та повороти на місці.



Розділ VI. Стройова підготовка
Тема 2. Стройові прийоми і рух без зброї та із зброєю
Заняття 1. Стройове положення та повороти на місці.

Навчально-виховна мета:
-  ознайомити з правилами виконання стройових прийомів рухами без зброї та зі зброєю
-  вивчити правильність виконання команд: Вільно, Заправитись, Головні убори зняти надіти, прийняття стройового положення
-  удосконалити навички перешикування з шеренг у колони та навпаки.
-  тренувати елементи стройової підготовки, розмикання взводу, виконання команд «Струнко», «Вільно», «Заправитись», «Головні убори зняти» «надіти», повороти на місці.
-  виховувати дисциплінованість, підтягнутість, наполегливість та координацію рухів під час відпрацювання елементів зі стройової підготовки
Навчальні питання:
1.                     Прийняття стройового положення.
2.                     Виконання команд: Головні убори зняти надіти, Вільно, Заправитись.
3.                     Повороти на місці.
Форма проведення заняття: практична
Метод проведення: розповідь, показ, практичне виконання.
Місце проведення: місце для вивчення стройових прийомів.
Час: 45 хвилин
Керівництво та навчальна література:
«Бахтін А.М, Василенко С.М. Підручник «Захист Вітчизни» 10 клас. – К.: Ліра – К, 2010 – 400 с.
Бахтін А.М., Василенко С.М Підручник «Захист Вітчизни» 10-11 клас. – Миколаїв.: Атол – ІЛ, 2008 – 514 с.
Стройовий статут сухопутних військ Збройних Сил України
Конотопенко Я.І., Томчук М.І «Організація та методика допризовної підготовки» Навчально-методичний посібник для викладачів допризовної підготовки та студентів. - К.: «Вежа», 1996. - 416 с.
«Програма Захист Вітчизни».
Матеріально-технічне забезпечення: обладнане місце для вивчення стройових прийомів
Хід заняття:
І. Вступна частина (до 7 хвилин).
а) Шикування особового складу (двошеренговий стрій).
б) Привітання та доповідь викладачу
в) Перевірка готовності до заняття.
г) Тренування особового складу: розмикання взводу.

ІІ. Основна частина (30-35 хвилин).
Організація заняття
а) Опитування особового складу. (узагальнення знань отриманих на минулому занятті)
·                        Елементи строю:
·                        Сигнали управління строєм
·                        Обов’язки в/с перед шикуванням та в строю
б) Оголошення теми та навчально-виховної мети заняття.

Вивчення теоретичного матеріалу
Мотивація до розгляду першого навчального питання
1.  Прийняття стройового положення
Стройове положення приймається за командою «СТРУНКО». Або без команди під час віддання й отримання наказу, доповіді, виконання Державного гімну України, а також під час військового вітання, подання команд
Для виконання стройового положення необхідно: триматися прямо, без напруження, підбори поставити разом, а носки розвести по лінії фронту на ширину стопи; ноги в колінах випрямити, але не напружувати їх, груди підняти, а все тіло трохи подати вперед; живіт втягти; плечі розвернути; руки опустити так, щоб кісті, повернені долонями всередину, були збоку стегон, а напівзігнуті пальці торкалися стегна; голову тримати високо і прямо, не виставляючи підборіддя; дивитися перед собою; бути готовим до негайної дії.
Практичне розучування вправи проводиться за підготовчими вправами:
-  Узгодження положення рук на 4 рахунки;
-         Узгодження положення ніг на 8 рахунків;
-         Комплексна вправа: узгодження положення рук та ніг на 8 рахунків.

Мотивація до розгляду другого навчального питання
2.  Виконання команд: «Головні убори зняти надіти.«Вільно». «Заправитись».
Для зняття головних уборів подається команда «Головні убори —ЗНЯТИ», а для надівання — «Головні убори — НАДІТИ». Знятий головний убір слід тримати у лівій вільно опущеній руці кокардою вперед. Без зброї або зі зброєю в положенні «за спину» головний убір знімається і надівається правою рукою, а зі зброєю в положенні «на ремінь», «на груди» і «до ноги» — лівою рукою.
Практичне розучування вправи проводиться за підготовчими вправами:
-  Головні убори зняти на 3 рахунки;
-  Головні убори надіти на 3 рахунки.

Мотивація до розгляду третього навчального питання
3.  Повороти на місці
Повороти на місці виконуються за командами: «Право-РУЧ», «Півоберта-право-РУЧ», «Ліво-РУЧ», «Півоберта-ліво-РУЧ», «Кру-ГОМ».
Повороти виконуються за командами: «Кру-ГОМ», «ЛівоРУЧ», проводяться в бік лівої руки на лівому підборі й на правому носку: «Право-РУЧ» — у бік правої руки на правому підборі й на лівому носку.
Повороти виконуються на 2 рахунки: на «раз» військовослужбовці повертаються у визначений бік, зберігаючи правильне положення корпусу та не згинаючи ніг у колінах, переносять вагу тіла на ногу, що попереду, на «два» — найкоротшим шляхом приставляють другу ногу.
Практичне розучування вправи проводиться за підготовчими вправами:
-         Поворот праворуч на 2 рахунки;
-         Поворот ліворуч на 2 рахунки.
-         Поворот кругом на 2 рахунки.

Перевірка ступеню засвоєння нового матеріалу учнями. Виконання прийомів за командою викладача в цілому.

ІІІ. Заключна частина (до 3 хвилин).
а) нагадати тему, навчально-виховну мету та ступінь її досягнення;
б) зробити загальну оцінку класу;
в) відмітити кращих учнів на занятті;
г) дати домашнє завдання:
вивчити поняття: фланг, фронт, похідний стрій, замикаючий стрій, обов’язки в/с перед шикуванням та в строю
прочитати параграф 6/1
тренувати повороти праворуч ліворуч та кругом

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тести з цивільного захисту

Педагогічний досвід роботи

ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ТАКТИКО-ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОСНОВНИХ ВИДІВ ВОГНЕПАЛЬНОЇ ЗБРОЇ