План-конспект №2:Розділ І. Збройні Сили України на Захисті Вітчизни. Тема 1. Збройні Сили України — військове формування держави Заняття 2. Законодавство України про військову службу



Розділ І. Збройні Сили України на Захисті Вітчизни.

Тема 1. Збройні Сили України — військове формування держави
Заняття 2. Законодавство України про військову службу

Навчально-виховна мета:
-    ознайомити з підготовкою військових кадрів для ЗСУ, з проходженням та видами військової служби, з правами військовослужбовців
-    вивчити поняття військової служби, , статтю 65 Конституції України.
-    узагальнити та систематизувати знання про ЗС України
-    тренувати виконання елементів стройової підготовки, шикування в одно шеренговий стрій.
-    виховувати повагу до законодавства України, любов до Батьківщини, дисциплінованість, мужність та гордість за свої Збройні Сили.
Навчальні питання:
1. Законодавство України про військову службу
2. Підготовка військових кадрів
3. Соціальний захист громадян, які перебувають на військовій службі
Форма проведення заняття: теоретичне
Метод проведення: розповідь, бесіда.
Місце проведення: місце для вивчення стройових прийомів (вступна частина, тренування), клас «Захисту Вітчизни».
Час: 45 хвилин
Керівництво та навчальна література:
Бахтін А.М, Василенко С.М. Підручник «Захист Вітчизни» 10 клас. – К.: Ліра – К, 2010 – 400 с.
Бахтін А.М., Василенко С.М Підручник «Захист Вітчизни» 10-11 клас. – Миколаїв.: Атол – ІЛ, 2008 – 514 с.
Конотопенко Я.І., Томчук М.І «Організація та методика допризовної підготовки» Навчально-методичний посібник для викладачів допризовної підготовки та студентів. - К.: «Вежа», 1996. - 416 с.
«Програма Захист Вітчизни».
«Положення про допризовну підготовку».
Матеріально-технічне забезпечення:
Наочні засоби: плакати з статтею 65 Конституції України, з військовою присягою, схема видів військової служби, підручники статути військової служби
Технічні засоби: телевізор, тримач для стендів, екран

Хід заняття:
І. Вступна частина (до 7 хвилин).
а) Шикування особового складу (двошеренговий стрій).
б) Привітання та доповідь викладачу
в) Перевірка готовності до заняття.
г)Тренування особового складу: Шикування в одно шеренговий стрій.

ІІ. Основна частина (30-35 хвилин).
Організація заняття
а) Опитування особового складу. (узагальнення знань отриманих на минулому занятті)
·                    Структура Збройних Сил України.
·                    Завдання Збройних Сил України.
·                    Закони України про призначення Збройних Сил України.
б) Оголошення теми та навчально-виховної мети заняття.
Вивчення теоретичного матеріалу
Мотивація до розгляду першого навчального питання
1.                  Законодавство України про військову службу
Важливою складовою суспільства є військові формування. З метою їх нормальної життєдіяльності, зміцнення законності, гарантування прав і свобод військовослужбовців в Україні створено систему законодавства з питань військової служби.
Найвищу юридичну силу в нашій країні має Основний закон – Конституція України, яка у статті 65 наголошує, що:
«Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов’язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону „ Про загальний  військовий обов’язок і військову службу ”, який затверджений Верховною Радою України.
Військова служба у Збройних Силах та інших військових формуваннях є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров’я і віком громадян України, пов’язаною із захистом Вітчизни. Час проходження військової служби зараховується громадянам до загального стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.
Військова служба поділяється на строкову військову службу і військову службу за контрактом, існує також альтернативна служба.

Мотивація до розгляду другого навчального питання
2.                  Підготовка військових кадрів
Військові кадри – це основа боєздатності військової організації держави.
Система військової освіти розрахована на створення єдиної системи освіти з урахуванням інтересів усіх військових формувань України та визначення переліку спеціальностей, за якими необхідно готувати військових фахівців. Вона містить такі складові: початкова військова підготовка молоді; професійна військова підготовка; вища освіта військових фахівців (тактичного, оперативно-тактичного, оперативно-стратегічного рівня); підготовка офіцерів запасу;
В Україні створено вищі навчальні заклади для підготовки спеціалістів для Збройних Сил України, Прикордонних військ, Служби безпеки України,
Міністерства внутрішніх справ та інші.
Українська держава забезпечує молоді можливість здобуття військової освіти у військових академіях, університетах, інститутах, на військових факультетах, відділеннях та кафедрах військової підготовки цивільних навчальних закладів, на курсах підготовки і перепідготовки офіцерів.

Мотивація до розгляду третього навчального питання
3.                  Соціальний захист громадян, які перебувають на військовій службі
Військовослужбовцям та членам їх сімей держава забезпечує соціальний і правовий захист, надає цілий ряд пільг відповідно до закону України „Про соціальний і правовий захист військовослужбовців і членів їх сімей”.
Військовослужбовці мають право:  обирати і бути обраними до Рад народних депутатів, інших виборних органів держави; створювати свої громадські об’єднання відповідно до законодавства України. Однак вони не можуть бути членами політичних партій, організацій та рухів, тому що військові формування України перебувають поза політикою, і військовослужбовці повинні дотримуватись лише загальнодержавної ідеології та законів України. Організація військовослужбовцями страйків і участь в їх проведенні не допускається.
В залежності від виду військової служби, складу військовослужбовців, їхніх військових звань, посад та кваліфікації, тривалості та умов служби держава надає цілий ряд пільг військовослужбовцям.
Пільги військовослужбовцям – особливі права, переваги та привілеї, що надаються на підставі чинного законодавства громадянам, які перебувають на військовій службі, з метою соціального захисту, компенсації певних обмежень їхніх прав та свобод, пов’язаних з перебуванням на військовій службі та стимулювання зацікавленості у її проходженні.

Перевірка ступеню засвоєння нового матеріалу учнями.

ІІІ. Заключна частина (до 3 хвилин).
а) нагадати тему, навчально-виховну мету та ступінь її досягнення;
б) зробити загальну оцінку класу;
в) відмітити кращих учнів на занятті;
г) дати домашнє завдання:
-            вивчити статтю 65 Конституції України та основні поняття (контрактна та альтернативна служба);
-            прочитати сторінки15-20 підручника «Захист Вітчизни 10-клас”
-            записати в зошит права військовослужбовців

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тести з цивільного захисту

Педагогічний досвід роботи

ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ТАКТИКО-ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОСНОВНИХ ВИДІВ ВОГНЕПАЛЬНОЇ ЗБРОЇ